16.11.2011

O fotografii w TVN Style

Jeszcze niedawno na antenie TVN Style można było zobaczyć program pod tytułem: „Jak robić piękne zdjęcia”. Widziałam tylko trzy odcinki, dokładnie nie wiem ile ich było, ale z tego co się orientuję około 10. Do niedawna można było oglądać je na VOD, jednak dziś już nie. Mam nadzieję, że wróci ta możliwość, bo choć program nie był jakoś strasznie pasjonujący, to można się z niego czegoś ciekawego dowiedzieć.
Program ma fabułę poradnika, jest produkowany w Wielkiej Brytanii, jego prowadzący to: Suzi Parr oraz Bob Martin. Program był emitowany w niedzielę o 21:30. Fabuła programu była taka, iż znany fotograf dzielił się swoją wiedzą z dwoma amatorami, osobami, których pasją była fotografia. Każdy odcinek był poświęcony innej tematyce, ja miałam okazję oglądać ten o fotografii sportowej, fotografii ślubnej i o portretach. Wyglądało to wszystko tak, że dwóch amatorów wybierało swoje najlepsze zdjęcia i pokazywało je znanemu fotografikowi, następnie on wymyślał dla nich zadanie i miejsce, w którym mieli fotografować. Oczywiście podczas sesji przyglądał się ich pracy i delikatnie pomagał, podpowiadał położenie i kadr. Później wybierano najlepsze zdjęcia z zadanej sesji i amatorzy wracali na „własne podwórko” i mieli za zadanie zrobić zdjęcie, wykorzystując informacje, którymi podzielił się z nimi fotograf. Na koniec programu pokazano efekty ich pracy.
Moim zdaniem program nadaje (nadawał się) dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fotografią, a także dla tych średnio zaawansowanych – zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć. Z mojego researchu wynika, że program nie jest już niestety emitowany i jak na razie nie można oglądać go na ONET VOD czy TVN PLAYERZE. Mam nadzieję, że program „Jak robić piękne zdjęcia” niedługo wróci do łask i dzięki niemu poznamy tajniki fotografii. Program miły lekki i przyjemny, trwa krótko, dlatego nie ma szans się znudzić!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz